تولگا هان سایشمن بازیگر نقش «چنار» در «موج کوتاه ردیف ۴۴۴» بازی میکند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم روز، علیرضا امینی برای ساخت مشترک جدیدترین فیلمش به نام «موج کوتاه ردیف ۴۴۴» با یک کمپانی ترکیهای به تواق رسید.
بر اساس این توافق، قراراست «تولگا هان سایشمن» که بسیاری از ایرانیها او را با نام «چنار ایلگاز» برای بازی در سریال ترکیهای «عمر گل لاله» میشناسند، یکی از نقشهای اصلی این فیلم را در کنار دو بازیگر چهره و شاخص ایرانی بازی کند.

امینی این فیلم را در راستای تعاملات بین المللی سینمای ایران با سایر کشورهای دنیا، به صورت مشترک با یک کمپانی ترکیهای تولید خواهد کرد. او چند روز قبل در استابول قرار دادی با این بازیگر امضا کرد.
این کارگردان جوان در شرایطی سراغ ساخت فیلم جدیدش رفته است که هیات انتخاب سی و دومین جشنواره فجر، علیرغم نهایی کردن حضور حدود ۶۰ فیلم داخلی در بخشهای مختلف این فستیوال، «بلوک ۹ خروجی ۲» به کارگردانی او را به جشنواره راه ندادند. گفته میشود تلخی موضوع «بلوک ۹ خروجی ۲» وبعضی اختلافات میان برخی از اعضای هیات انتخاب با امینی، دلیل کنار گذاشته شدن او از جشنواره است.امینی قصد دارد جدیدترین فیلم خود به نام «موج کوتاه ردیف ۴۴۴» را به صورت مشترک با ترکیه جلوی دوربین ببرد و در آن از دو بازیگر مطرح ایرانی و «تولگا هان سایشمن» ترک استفاده میکند.«تولگا هان سایشمن» نقش چنار ایلگاز را در سریال ترکیهای «عمر گل لاله» ایفا کرده است. او در کشور خودش به عنوان بازیگر، طرفداران زیادی دارد و «موج کوتاه ردیف ۴۴۴» نخستین تجربه همکاری او با یک کارگردان ایرانی است.