یوسف مرادیان بازیگر فیلم سینمایی «متروپل» مسعود کیمیایی با اشاره به اینکه این فیلم تولد دوباره وی در عرصه سینما است عنوان کرد کیمیایی نیرویی دارد که حتی با چشم‌هایش هم می تواند بازیگران را هدایت کند.
به گزارش قدرنیوز؛مهر نوشت:یوسف مرادیان بازیگر فیلم سینمایی «متروپل» درباره همکاری با مسعود کیمیایی گفت: سالهاست در سینمای ایران مشغول به کار هستم اما کار کردن با مسعود کیمیایی ویژگی‌ها و حال و هوای دیگری دارد. همیشه گفته ام که کیمیایی قدرتی دارد که با چشمهایش هم می تواند بازیگر را هدایت کند. این جمله اغراق نیست چون نیرویی درون کیمیایی وجود دارد که اگر بازیگری بخواهد می تواند این نیرو را دریافت کند.

وی ادامه داد: «متروپل» بعد از فیلم «محاکمه در خیابان» دومین تجربه همکاری من با مسعود کیمیایی بود. حضور در این فیلم تجربه بسیار خوبی برایم بود و حس و حال خوبی داشتم. با وجود اینکه نقشم در این فیلم منفی و همراه با خشونت است تمام سعیم را کردم تا با راهنمایی های استادم به بهترین شکل ممکن آن را ارائه دهم که البته امیدورام این اتفاق افتاده باشد.

این بازیگر درباره معضلاتی که در «متروپل» مطرح شده است، عنوان کرد: فکر می کنم یکی از برزرگترین رسالتهایی که هنرمندان بزرگ دارند طرح مسئله است. بیان مسائل اجتماعی و خانوادگی که در جامعه وجود دارد از وظایف یک هنرمند است اما اینکه این مسائل به چه شکل قرارست مداوا و حل شود جریان دیگری است و از وظایف کارشناسان و مسئولان به حساب می آید.

مرادیان تاکید کرد: در «متروپل» چند مسئله اجتماعی به شکل توام مطرح شده است. مسئله مردی که دو زن دارد و این دو زن با یکدیگر اختلاف هایی دارند. مسئله پول ها و ثروت های بادآورده، تخریب شدن آرزوهای یک نسل در خیابان لاله زار و... . این مسائل دغدغه های فیلمسازی است که یک عمر خاطره و تجربه دارد.

 

بازیگر فیلم «شبهای تهران» درباره پرداختن به موضوع سینما در این فیلم سینمایی گفت: در فضای لاله زار و سینماهای قدیمی و از کار افتاده آنجا حال و هوایی وجود دارد که یک نسل با آن احساس همذات‌پنداری می کند. این نسل که آقای کیمیایی هم در آن جای می گیرد دوست ندارند شاهد خراب شدن این فضا باشند. دوست ندارند کرکره سالن های سینما در لاله زار پایین کشیده شود و سینماها تبدیل به انبارهای الکتریکی شوند. البته این اتفاق سالهاست که رخ داده و کیمیایی نیز به بهترین شکل حسرت و اندوه نسلی را به خاطر از بین رفتن این فضا به تصویر کشیده است.

بازیگر سریال «کاراگاه علوی» درباره کم کاری اش در عرصه سینما عنوان کرد: امسال فقط در همین یک فیلم به عنوان بازیگر حضور دارم البته فیلمی هم کار کردم که متاسفانه در مرحله فیلمبرداری متوقف شد که اجازه ندارم نامش را ببرم. من جزو آن دسته از بازیگرانی بودم که با فیلم هایی مثل «غزل» و «دوستان» و فیلم های به اصطلاح تجاری وارد سینما شدم اما خیلی زود به سمت سینمایی کشیده شدم که فضای متفاوتی را تجربه می کرد. بازی در فیلم هایی مثل «سینه سرخ» پرویز شیخ طادی و «چریکه هورام» فرهاد مهران فر و تعدادی فیلم تاریخی حاصل حضور در این فضای متفاوت بود. در این برهه از زمان احساس می کنم فاصله ای بین من و سینمای تجاری ایجاد شد.

وی در پایان صحبتهایش یادآور شد: امیدوارم «متروپل» بازگشت دوباره من به سینما و تولد دوباره ام در سینمای خاص باشد. در طول سالهای گذشته اتفاقاتی پس پرده افتاده و یکسری آدم ها به عنوان انتخاب بازیگر خیلی کارها کرده اند که صابون این افراد به تن بسیاری از بازیگران خورده است. به هر حال آهسته و پیوسته به جلو حرکت می کنم و ایمان دارم دست خداوند بالاترین دست‌هاست. آنچه که مشیت الهی است پیش خواهد آمد و البته خود من هم تلاشم را خواهم کرد. امیدوارم به چیزی که فکر می کنم استحقاقش را دارم دست پیدا کنم.


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 26 تير 1393برچسب:, | 9:52 | نویسنده : مانا |

سینما پرس: یوسف مرادیان بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص فعالیت های جدیدش به خبرنگار سینما پرس گفت: «در حال حاضر حضورم در فیلم آقای شاه حاتمی با عنوان «سفر خورشید» قطعی شده و مابقی کارها هم در حد کلام است و هنوز به هیچ قطعیتی نرسیده است.»

»مرادیان در ادامه در خصوص حس و حال و سختی های بازی در یک نقش منفی که پیش از این در «متروپل» مسعود کیمیایی آن را تجربه کرده بود، اظهار داشت: «بر این باور هستم که بازی در نقش های منفی سخت تر از بازی در نقش های مثبت است و من این را در عمل تجربه کردم. چون ممکن است آن نقش، فرسنگ ها با روحیات و کارکتر من فاصله داشته باشد. ولی در عین حال کاری از این جنس؛ فرصتی را برای من فراهم کرد تا بازی ام را به چالش بکشم.»

بازیگر فیلم «متروپل» اعلام داشت: «مسعود کیمیایی جز آن دسته از کارگردانانی است که همه متفق القول معتقدند بازیگران در آثار ایشان بگونه دیگری دیده می شوند و یکسری بازی های متفاوتی را ارائه می دهند. این هم بر می گردد به هدایتی که کارگردان از بازیگر و کلیت نگاهی که به اثر دارد. چرا که کار، ساخته دست ایشان است و تک تک آدم ها را هم جلوی دوربین و هم پشت دوربین هدایت می کند.

وی افزود: «به همین دلیل معتقد هستم هر بازیگری اگر بگوید دوست ندارم با بزرگان سینما همکاری کنم، حرف واقعی دلش نیست. چرا که بازیگران دوست دارند با فیلمسازان برزگ سینما کار کنند.»

وی اضافه کرد: «من همواره مایل بودم با مسعود کیمیایی کار کنم. البته سال ها پیش قرار بود این اتفاق بیافتد؛ برای فیلم «اعتراض» که بعد به فیلم «سربازان جمعه» کشیده شد و در نهایت در «متروپل» توانستم با ایشان همکاری کنم. همان موقع به من گفتند که نقشی را برای من در نظر گرفته اند و حتی اسم شخصیت را هم به من گفتند که نام او «مظفر» است که بعد دعوت به کار شدم و در فیلم بازی کردم.

مرادیان گفت: من سالهاست که در سینما فعالیت می کنم و همیشه نقش مثبت کار کرده ام. در جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «شاهزاده ایرانی» کاندیدای سیمرغ نقش اول مرد شدم. همیشه در این مدل کارها حضور داشته ام. از اینکه این نقش منفی را بازی کرده ام خوشحال هستم چون بازخوردهای خوبی از سوی اهالی سینما و منتقدین دریافت کردم.»

مرادیان در خصوص همکاری با مسعود کیمیایی در «متروپل» گفت: « به نظر من برای هر بازیگری این حس وجود دارد که تمایل به همکاری با فیلمسازان بزرگ سینما داشته باشد. حضور من به خواست ایشان بوده و در واقع این نقش را برای من در نظر گرفته بودند.»

بازیگر فیلم «غزل» در خصوص شخصیت «مظفر» در فیلم «متروپل»، اظهار داشت: «شخصیت «مظفر» نقش منفی به معنای مطلق نیست. شخصیت «مظفر» تعریف دارد. «مظفر» مابه ازای دستمزدی که می گیرد، یک سری کارهایی را انجام می دهد. «مظفر» آدم کریه، منفور، متجاوز گر و عجیب و غریبی نیست. آدمی است که در این جامعه حضور دارد، فقط شکل هایشان متفاوت است.»

مرادیان در ادامه افزود: «من سعی کردم با انعطاف به مانند یک موم یا خمیر در اختیار کارگردان باشم و از این ماجرا پشیمان هم نیستم. در این مدت به من فیلم هایی پیشنهاد شد با کاراکترهایی منفی، ولی قبول نکردم. من در طول این سالها متوجه شدم انجام ندادن بعضی کارها، به مراتب خیلی بهتر است تا در فیلم هایی نقش اول را داشته باشم اما هیچ ثمره ای برای من نداشته باشد. سعی می کنم چشم و گوش بسته جلو نروم. اگرچه مدتی کم کار شده بودم ولی سعی کردم کارهای خوب را بپذیرم.»


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 26 تير 1393برچسب:, | 9:21 | نویسنده : مانا |
علی طباطبایی از بازیگران جوان و با استعداد ایرانی می باشد, وی متولد  ۱۳۶۲ می باشد
پدر وی سیدکمال طباطبایی از تهیه کنندگان سینما و تلویزون می باشد
علی طباطبایی در سریال های از جمله : آشپز باشی,ترانه مادری,قلب یخی و به تازگی در سریال بچه های نسبتا بد به ایفای نفش پرداخته است.
 
 
 
 
 

برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 26 تير 1393برچسب:, | 9:19 | نویسنده : مانا |
سوره سینما/ یوسف مرادیان که این روزها با فیلم «متروپل» به سینماها آمده در فیلم «مذاکرات مستقیم آقای عبدی» با صدایش بازی کرده است.
این بازیگر در رابطه با حضور صدایش در جدیدترین فیلم سینمایی علی شاه حاتمی به سوره سینما گفت: طی این مدت چند پیشنهاد داشتم که صادقانه بگویم با هیچ یک از قصه ها ارتباط برقرار نکردم . تا اینکه این فیلمنامه به من پیشنهاد شد. از آنجا که پیش از این هم با علی شاه حاتمی همکاری داشتم با توضیحاتی که درباره قصه «مذاکرات مستقیم آقای عبدی» شنیدم ابراز تمایل کردم.
وی افزود: از دوران نوجوانی فعالیت موسیقی داشتم و خوانندگی را تجربه کردم اما هیچگاه قصد خواننده شدن نداشتم همیشه فکر می‌کردم می توان از صدا در کاری مرتبط با سینما استفاده کرد. حتی بارها به دوبله دعوت شدم اما نمی‌خواستم هیچکدام آنقدر جدی شود که روی بازیگری‌ام سایه بندازد، فکر می کنم بازیگری همه این ها را باهم دارد.
مرادیان گفت: این فرصت تجربه خوبی بود برای یک تجربه نو. من در این فیلم سینمایی تنها صدایم حضور دارد و بیننده سراسر فیلم فقط اکبر عبدی را می بیند که با من و شخصیت های دیگر دیالوگ دارد و صدای من در نقش یکی از کمک کننده هاست. تجربه دوبله به من کمک کرد تا بتوانم با صدایم احساس لازم را به بیننده منتقل کنم.
برخی دوستان درباره کم کاری من می پرسند اگر چه من این مساله را قبول ندارم اما از آنجا که همیشه دوست دارم کار خوب انجام دهم جزو آن دسته از افرادی هستم که همیشه بزرگانی سر راه من بودند و من را به گزیده کاری سفارش کرده اند. برای من نه گفتن کار سختی است اما واقعا با برخی فیلمنامه ها نتوانستم ارتباط برقرار کنم.
یوسف مرادیان در فیلم‌های سینمایی «متروپل»، «رویای سینما»، «ما همه گناهکاریم» و … بازی کرده است.

برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 26 تير 1393برچسب:, | 9:18 | نویسنده : مانا |
 
 
 
 
بازیگر فیلم سینمایی متروپل گفت: آرزوی هر بازیگری ایت که با مسعود کیمیایی کار کند زیرا او به خوبی از بازیگر بازی میگیرد.
به گزارش خبرنگار شبکه خبری فرهنگ و هنر، یوسف مرادیان با بیان اینکه بعد از فیلم «سربازهای جمعه»  فیلم سینمایی «متروپل» دومین همکاری من با مسعود کیمیایی است گفت: بسیاری از بازیگران دوست دارند تا با کیمیایی کار کنند زیرا فیلمسازیش مبتنی بر نگاه و سبک و سیاق خاص و منحصر به فردی است.
وی در ادامه افزود: انرژی در نگاه و کلام مسعود کیمیایی وجود دارد و بازیگر را به بهترین شکل ممکن برای ایفای نقشش هدایت می‌کند و به او انگیزه و انرژی برای ارائه بازی درست و مناسب می دهد. از اواخر دهه چهل تمام فیلم‌های مسعود کیمیایی به لحاظ طرح مسائل اجتماعی و ساختار درست همیشه مورد توجه مردم و منتقدان بوده است. بنا به همین دلایل حضور و بازی‌ام در فیلم سینمایی «متروپل» یکی از بازی‌های خوب سینمایی‌ام علی‌رغم گزیده کاری‌هایم است.
مرادیان درباره ویژگی نقش خود در «متروپل» گفت: مظفر فیلم «متروپل» آدم خونسرد، باهوش و دانایی است که از این هوش در جهت خلاف استفاده می‌کند و بنابراین نقش مظفر نقش منفی است و نقشی بود که جای کار بسیاری برایم داشت. مظفر کاراکتری خاص و چندوجهی محسوب می‌شد.
وی در ادامه گفت: مسعود کیمیایی سوای تبحرش در کارگردانی یک آدم‌شناس قابل است و با ملاقات با بازیگر به راحتی متوجه توانایی‌هایش می‌شود و بهترین شیوه بازی را از بازیگرانش می‌گیرد و این ویژگی را در حین کار با کیمیایی درک کردم.
این بازیگر خاطرنشان کرد: این کارگردان صاحب سبک در صحنه بازیگرش را به بهترین شکل ممکن هدایت می‌کند و بازی مورد نظرش را از بازیگر می‌گیرد.
 وی همچنین خاطرنشان کرد: کیمیایی توانایی‌های بازیگران را که برایشان ناشناخته است به بروز و ظهور در می‌آورد.کیمیایی آدم باهوشی است و هیچ چیزی از دیدش پنهان نمی‌ماند و سر صحنه به همه چیز اشراف دارد. مسعود کیمیایی روزهای اول شروع فیلمبرداری به من می‌گفت بازی این نوع نقش‌ها کار دشواری است.
 

برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 26 تير 1393برچسب:, | 9:15 | نویسنده : مانا |
 
 
 
یوسف مرادیان:
مظفر «متروپل» برداشتی از فیلم‌های نوآر است
بانی فیلم آنلاین:
یوسف مرادیان سال‌هاست که در عرصه بازیگری حضور دارد. او در فیلم تازه کیمیایی نقشی تازه را بر عهده داشته است. هنر آنلاین با یوسف مرادیان درباره دومین تجربه همکاریش با مسعود کیمیایی و حضور در نقش یک ضد قهرمان جذاب گفت وگویی انجام داده که بخش هایی از آن را می خوانید.
***
*بازی در فیلم «متروپل» چندمین همکاری شما با مسعود کیمیایی محسوب می‌شود؟
- بعد از فیلم «سربازهای جمعه» در اوایل دهه هشتاد، این دومین همکاری من با مسعود کیمیایی است. خیلی از بازیگران علاقه دارند که با کیمیایی کار کنند. زیرا فیلمسازیش مبتنی بر نگاه و سبک و سیاق خاص و منحصر به فردی است. سبکی که با عقاید و نظریات مردمان این سرزمین، کوچه و پس‌کوچه‌های شهرمان قرابت و نزدیکی دارد. انرژی در نگاه و کلام مسعود کیمیایی وجود دارد که بازیگر را به بهترین شکل ممکن برای ایفای نقشش هدایت می‌کند و به او انگیزه و انرژی برای ارائه بازی درست و مناسب می دهد. از اواخر دهه چهل تمام فیلم‌های مسعود کیمیایی به لحاظ طرح مسائل اجتماعی و ساختار درست همیشه مورد توجه مردم و منتقدان بوده است. بنا به همین دلایل حضور و بازی‌ام در فیلم سینمایی «متروپل» یکی از بازی‌های خوب سینمایی‌ام علی‌رغم گزیده کاری‌هایم است. خیلی از دوستان به گزیده‌کاریم اعتراض می‌کنند اما همچنان ترجیح می‌دهم حضور محدود و اندکی در سینما داشته باشم و هر نقشی را برای بازی قبول نکنم، زیرا با این رویه تصور می‌کنم کارنامه بازیگریم دچار خدشه می‌شود.
*نقش مظفر فیلم «متروپل» دارای چه ویژگی‌هایی است که برای شما حائز اهمیت بود؟
ـ مظفر فیلم «متروپل» آدم خونسرد، باهوش و دانایی است که از این هوش در جهت خلاف استفاده می‌کند و بنابراین نقش مظفر نقش منفی است و نقشی بود که جای کار بسیاری برایم داشت. مظفر کاراکتری خاص و چندوجهی محسوب می‌شد. این نقش به من این امکان را می‌داد از رنگین کمان شخصیت مظفر در ارائه بازی قابل توجه استفاده کنم.
*تا حضور در فیلم «متروپل» کمتر نقش منفی بازی کرده بودید، آیا برایتان دارای جذابیت بود که این نوع نقش‌ها را هم تجربه کنید؟
ـ بله، تا به حال نقش منفی بازی نکرده بودم. بعد از انجام صحبت‌های اولیه و قطعی شدن حضورم در «متروپل» مسعود کیمیایی روز اول کار به من گفت به منفی بودن نقش از این زاویه نگاه کن که می‌توانی توانایی‌هایت را نشان بدهی.
*شخصیت مظفر قرابت‌هایی با شخصیت‌های منفی فیلم‌های نوآر دارد، چقدر به این قضیه اذعان دارید؟
ـ مظفر آدم با نفوذی و مهمی است که یک گروه خلافکار را اداره می‌کند. گروهی که با گرفتن ماموریت کارهای خلاف بدون هیچ رحم و شفقتی فقط کارشان را خونسردانه و حرفه‌ای انجام می‌دهند و کاراکتر مظفر براساس الگوهای فیلم‌های نوآر شخصیت‌پردازی شده است.
*بدمن فیلم‌های کیمیایی چه تفاوت‌هایی با سایر بدمن‌های سینمای ایران دارد؟
ـ مسعود کیمیایی سوای تبحرش در کارگردانی یک آدم‌شناس قابل است و با ملاقات با بازیگر به راحتی متوجه توانایی‌هایش می‌شود و بهترین شیوه بازی را از بازیگرانش می‌گیرد و این ویژگی را در حین کار با کیمیایی درک کردم. این کارگردان صاحب سبک در صحنه بازیگرش را به بهترین شکل ممکن هدایت می‌کند و بازی مورد نظرش را از بازیگر می‌گیرد. از همان روزهای اول شروع همکاریم در «متروپل» راجع به شخصیت مظفر فراوان با کیمیایی حرف زدم و به من گفت مظفر آدم امروزی است که در خیلی از جاها می‌توانیم نمونه‌اش را ببینیم. آدمی است که در بطن جامعه حضور دارد و شخصیتش تعریف دارد. مظفر آدم با نفوذی و مهمی است که یک گروه خلافکار را اداره می‌کند. گروهی که با گرفتن ماموریت کارهای خلاف بدون هیچ رحمی فقط کارشان را انجام می‌دهند.
*بنابراین نمی‌توانیم مظفر را لمپن و لات بدانیم؟
ـ مظفر آدمی متنفذ و زرنگ است و کارهایی را برعهده می‌گیرد و با تیمش انجام می‌دهد. معتقدم کاراکتر مظفر تعریف شده است. در اوایل قصه که مظفر و آدم‌هایش به سراغ خاتون می‌روند و موقعی که زیر دستان مظفر خاتون را به داخل ماشین می‌اندازند خودش همراه آنها نمی‌رود و فقط سرش را داخل ماشین می‌کند و مقصد را به زیردستاش اعلام می‌کند و به آنها می‌گوید مبادا دست‌شان به خاتون بخورد و بنابراین هر دیالوگی معرف شخصیت گوینده است و مظفر نه لمپن و نه لات است. اگر فینال داستان «متروپل» را در نظر بگیرید ، مظفر دیالوگی تعمل برانگیز به این مضمون به فخر النساء می‌گوید «شر را پول تو درست می‌کند» و فخر النساء در پاسخ می‌گوید «شماها به درد شر درست کردن می‌خورید» این حرف و گفته خاستگاه و تفکرات مظفر را مشخص می‌کند که از کدام گروه آدم‌ها است.
*با این دیالوگ مظفر عملکرد فخر النساء را نقد می کند؟
ـ بله، اگر پولی در این میان وجود نداشت و قرار نبود مظفر بابت کاری که انجام می‌دهد پولی دریافت کند اصلا خاتونی را نمی‌شناخت که بخواهد با او کاری داشته باشد و برای مظفر سود و ضرری نداشت که زن دوم یک آدم پولداری بعد از مرگش ثروتش را بالا کشیده باشد. موقعی که مظفر برای زنده کردن این پول‌ها استخدام می‌شود ناخواسته وارد بازی می‌شود و ته بازی هم موقعی که متوجه می‌شود فخر النساء به او نیش و کنایه می‌زند مودبانه حرفش را بر می‌گرداند.

برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 26 تير 1393برچسب:, | 9:9 | نویسنده : مانا |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.